مطالب مطالب .

مطالب

مشاوره پیش از ازدواج

 هیجانات، بایدها و نبایدها هستند. هر یک از زوجین با توجه به نوع تربیت در خانواده، تحصیل در مدرسه و حضور در اجتماع دارای بینش و استانداردهای خاصی برای زندگی مشترک هستند. شناخت نقاط ضعف به هر فردی کمک می کند تا بتواند علت بسیاری از رفتارهای هیجانی و نادرست خود را پیدا کند. سپس در جهت برطرف کردن ایرادات رفتاری خود تلاش کند. این روش به فرد کمک می کند تا انطباق بیشتری با همسر خود پیدا کند.
معمولا کسانی که در این مرحله از زندگی خود قرار می گیرند، دچار استرس می شوند. این امر می تواند مانع از یک تصمیم گیری صحیح شود. خدمات مشاوره پیش از ازدواج می تواند به این افراد کمک کند تا بهترین تصمیم را در این مورد بگیرند.
دلایل استرس قبل از ازدواج
اگر شما هم ازدواج کرده باشید، حتما این مرحله را درک کرده اید. زمانی که افراد در شرایط ازدواج قرار می گیرند، دچار استرس می شوند. البته که این یک امر کاملا طبیعی است. دلیل این مسئله، ترس افراد از پذیرفتن مسئولیت های جدید می باشد. برخی از آنها هم نگران هستند که نتوانند مسائل زندگی مشترک را به خوبی مدیریت کنند.
استفاده از خدمات مشاوره پیش از ازدواج به زوجین کمک می کند تا بر ترس های خود غلبه کنند و به صورت منطقی با آنها روبه رو شوند.

برخی از آمارهای جهانی در مورد مشاوره پیش از ازدواج
این آمارها نشان می دهند که ازدواج افرادی که از مشاوره های پیش از ازدواج استفاده کرده اند، 30 درصد موفق تر از افراد دیگر بوده است. بر اساس گزارشات، 44 درصد زوج های امروزی با مشاوره قبل از ازدواج موافق هستند. کسانی که در جلسات مشاوره پیش از ازدواج شرکت می کنند، به طور متوسط 8 ساعت صرف مشاوره می کنند.
به طور کلی نتایج این آمارها نشان می دهند که خدمات مشاوره پیش از ازدواج می توانند نقش مهمی در نتیجه ازدواج ایجاد نمایند. استفاده از مشاوره های حرفه ای در مدت زمانی محدود هم می تواند تاثیرگذار باشد.
مشاوره قبل از ازدواج چگونه انجام می شود؟
جلسات مشاوره ممکن است به صورت انفرادی یا زوجی برگزار شوند. مشاور در طول جلسه تلاش می کند تا ویژگی های شخصیتی زوجین را شناسایی کند. در صورت لزوم از تست های مختلفی مانند تست mmpi استفاده می کند. مشاور بعد از انجام تست ها، به بررسی و تجزیه تحلیل پاسخ ها می پردازد. نتایج این تست ها، اطلاعات بیشتری در مورد شخصیت زوجین در اختیار مشاور قرار می دهند. با کمک این نتایج طرفین می توانند اطلاعاتی در مورد ویژگی های شخصیتی (برون گرایی و درون گرایی)، توافق پذیری، مسئولیت پذیری و ... یکدیگر به دست آورند. این اطلاعات به زوجین کمک می کنند تا راهکارهایی برای مشکلات احتمالی در آینده بیایند و اختلافات خود را به حداقل برسانند.
تعداد جلسات مشاوره پیش از ازدواج
تعداد مشخصی برای این جلسات در نظر گرفته نمی شود. اختلافات و ویژگی های شخصیتی طرفین و مشکلاتی که ممکن است در آینده با آن مواجه شوند بر روی تعداد جلسات مشاوره تاثیرگذار هستند. بر این اساس، تعداد جلسات بین 5 تا 10 جلسه تعیین می شوند. البته امکان افزایش این تعداد نیز وجود دارد.
سخن پایانی
اگر تصمیم به ازدواج دارید می توانید به مرکز مشاوره پیش از ازدواج در سعادت آباد مراجعه کنید. خانم دکتر نیلوفر اسمعیلی در این مرکز، جلسات منظم و موثری را برای زوجین برگزار می کنند. ایشان با استفاده از تکنیک های مختلفی به زوجین کمک می کنند تا اطلاعات کافی در مورد ویژگی های شخصیتی یکدیگر به دست آورند. زوجین با شرکت در مشاوره پیش از ازدواج در سعادت آباد می توانند بهترین تصمیم را در این زمینه بگیرند


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ساعت: ۰۲:۴۶:۴۲ توسط:admin موضوع: نظرات (0)